Artikel 15 november 2021

Cisco deelt open dashboard voor cloudstoringen

Cisco gaat storingen in clouddiensten en internetverbindingen in kaart brengen via een online dashboard. De leverancier van netwerkapparatuur maakt die nieuwe dienst voor klanten bekend tijdens Cisco Partner Summit 2021.

Via het dashboard krijgen ict-beheerders volgens Cisco realtime overzicht van mogelijke storingen. Het idee is dat ze die problemen met internetverbindingen of clouddiensten direct kunnen identificeren en sneller op afstand kunnen verhelpen.

‘Storingen en andere netwerk- en cloudproblemen kosten bedrijven in tijden van hybride werken veel tijd en geld’, aldus Cisco. De internetmonitorings- en intelligence tool van Cisco worden onder de namen Application Outages en de Internet Outage Map op de markt gebracht. ‘Deze online overzichtskaarten laten realtime de status van internetconnecties en van alle saas-cloudoplossingen ter wereld zien en brengen ook eventuele problemen duidelijk in kaart’, aldus de aanbieder.

Cisco’s Thousandeyes-divisie verzamelt de data voor deze kaarten via duizenden meetpunten. Volgens de netwerkleverancier gaat het om het eerste open toegankelijke platform met informatie over internetstoringen op basis van actuele prestatiegegevens. ‘Door op deze manier informatie te verzamelen zijn deze tools minder misleidend en onnauwkeurig dan websites die zich uitsluitend baseren op internetproblemen die door gebruikers gerapporteerd worden. Zo kunnen gebruikers en it-afdelingen connectieproblemen snel linken aan algemene internetuitval of aan een probleem met de eigen verbinding.’

Lees het volledige artikel op computable.nl

Ook interessant