Nieuws
30 april 2020

Bedrijven met digitale strategie overleven

Met alleen maar positiviteit, energie en ondernemersgeest redden organisaties het tegenwoordig niet. Dat hebben de laatste weken wel bewezen. Toch volgt hier een positieve boodschap: zelfs als de meeste werkzaamheden stilvallen, is dit niet het moment van ‘op de plaats rust’. Sterker, nu is het tijd voor werk aan de winkel waar hernieuwde energie voor nodig is. Kom uit de startblokken!

Bedrijven die als eerste digitale technologieën omarmd hebben, of recent volledig vanuit een online-vertrekpunt ontstaan zijn, lijken op dit moment de beste kaarten in handen te hebben om de huidige crisis te overleven. Zij hadden een duidelijke digitale strategie en visie, die ongetwijfeld begon met het stellen van belangrijke vragen, zoals:

  • Hebben we een visie over de manier waarop digitale technologieën, zoals kunstmatige intelligentie (ai), machine learning (ml) en datamining ons kunnen helpen om de concurrentiepositie te verstevigen of zelfs marktleider te worden?
  • Weten we of we deze visie zelf kunnen uitvoeren of hebben we voor noodzakelijke capabilities hulp van buitenaf nodig?
  • Zijn er enthousiaste medewerkers in huis die we kunnen opleiden, waardoor we als bedrijf nog sterker, waardevoller en meer competitief worden?
  • Met welke digitale oplossing willen we uitblinken om een unieke user experience te bereiken?
  • Op welke wijze kunnen we een zo veilig mogelijke digitale organisatie voor zowel onze klanten als medewerkers bouwen.
'Digitaliseer nu je bedrijfsvoering, duik nu de cloud in, stuur nu het personeel op cursus'. Dit was recent nog te lezen in een inspirerend FD artikel 'Maak nu een Pitstop' van macro-econoom en journalist Mathijs Bouman. Het kan maar duidelijk zijn...

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

Top security vacatures

 
Powered by: ICTwerkt.nl
Hoofdmediapartner
Computable Belgie
Mediapartners